طبس – سرپرستي يزدفردا: روز خبرنگار امسال شاهد نشست صميمي امام جمعه و خبرنگاران شهرستان طبس بوديم. اين جلسه كه با توجه ويژه "حجت الاسلام و المسلمين مهاجريان" به فرهنگ اطلاع رساني صحيح و عادلانه، در نهاد امامت جمعه شهرستان طبس برگزار شد، حدود دو ساعت بطول انجاميد و به نماز جماعت ظهر و عصر به امات ايشان ختم شد.

به گزارش يزدفردا: "سيدعبدالرحيم رحيمي" رئيس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي با تبريك روز خبرنگار و ارائه سخناني در تجليل از حرفه خبرنگاري و تبيين ويژگيهاي يك خبرنگار شايسته و توانمند، آغاز كننده مراسم بود.

امام جمعه طبس، ضمن گراميداشت ياد و خاطره شهيد صارمي و ديپلماتهاي ايراني كه به دست طالبان مزدور به شهادت رسيدند، روز خبرنگار را روز تجليل از اصحاب رسانه و خبرنگاران عادل دانست و از تلاش اصحاب خبر براي انتقال خبرهاي مرتبط با نهاد امامت جمعه شهرستان تقدير نمود.


"حجت الاسلام سيدابراهيم مهاجريان" افزود: قرآن مهمترين كتاب آسماني است كه داراي سوره هاي متعدد با اسمهاي متنوع است و همه نامگذاريهاي آن بر اساس اصول و معيارهاي خاص و ويژه اي تنظيم گرديده است، كه از آن جمله به سوره شريف "نباء" اشاره مي كنم كه در باب خبر و خبررساني نازل و تفسير شده است و در شأن حرفه خطير خبرنگاري همين بس كه خداوند متعال در قرآن كريم سوره اي را بنام خبرنگاران نازل فرموده است.

ايشان گفت: حتي خداوند پيامبران الهي را "نبي" مي خواند و در معني اين لغت به خبررسان برمي گردد و همانطوركه در روايات و احاديث آمده است، آنگاه كه حضرت سليمان (ع) براي اطلاع يافتن از ملك عريض و طويلشان، هدهد را به عنوان خبرنگار خويش برگزيدند، وقتي كه عدم حضورش را در جلسه اي احساس كردند، فرمودند: اگر هدهد براي علت عدم حضور خود عذر موجهي نياورد او را بشدت عذاب خواهم كرد، نشان از حساسيت حرفه خبرنگاري و تأكيد بر حضور پررنگ و صادقانه و عادلانه خبرنگار در همه عرصه هاست.


رئيس شوراي فرهنگ عمومي شهرستان طبس، با اشاره به ديدگاههاي اسلامي در مورد خبر و خبررساني خاطر نشان ساخت: خبري موثق است كه خبرنگارش عادل باشد و بايد تأكيد كنم كه، تلاش عزيزان خبرنگار بايد بر ارسال اخبار صادق و درست و بدون گرايش و در جهت آرامش جامعه باشد.

وي با تأكيد بر جريان سازي مؤثر رسانه ها و خبرنگاران در عرصه هاي مختلف كشور يادآور شد: خبرنگار نبايد دنبال خبرسازي باشد، بلكه خبر را همانگونه كه هست نشر دهد و البته هر خبر صادقي را هم نبايد انتشار داد، زيرا ممكن است جامعه را مشوش كند و اين مهم بايد در رسالت خبري مورد توجه قرار گيرد.

امام جمعه طبس ضمن انتقاد از عملكرد ضعيف صداوسيماي مركز يزد در پخش خبرهاي مرتبط با شهرستان طبس، از پيگيري تأسيس دفتر خبري شهرستان خبر داد و خواست: كه مسئولان ذيربط، جهت راه اندازي يك راديوي محلي با توجه به ظرفيتها و پتانسيل هاي موجود منطقه تلاش و پيگيري نمايند.


اين مقام ديني از فيلتر شدن شبكه تلويزيوني استان خراسان رضوي و عدم پخش آن با توجه به وجود امكانات لازم، در شهرستان طبس، گلايه كرد و خواست كه هر چه سريعتر امكان استفاده از تجهيزات تلويزيوني ديجيتال در استان يزد، براي شهرستان طبس مهيا گردد تا انشالله هر روز چشمانمان از طريق رسانه ملي وشبكه استاني خراسان رضوي به بارگاه منور امام هشتم (ع) روشن شود.

رئيس حوزه هاي علميه شهرستان طبس گفت: با تشكر از خبرنگاراني كه امروز به نهاد امامت جمعه كه "نهادي وابسته به ولايت است" تشريف آورده اند، اعلام مي دارم: درب نهاد امامت جمعه با روي خوش بر روي عزيزان خبرنگار و اصحاب رسانه باز است و همواره تلاش بنده بر اين بوده كه هيچ سوالي در اذهان عمومي بي پاسخ نماند.


گفتنی است: در اين ديدار صميمي قبل از بيانات امام جمعه طبس، مجيدعصاري، خبرنگارخبرگزاري فارس - اكبر برقي، خبرنگار روزنامه قدس - حميدحجازي، خبرنگار خبرگزاري ايسنا – توكلي، خبرنگار خبرگزاري پانا و سيدابوالفضل حقاني، سرپرست خبرگزاري يزدفردا و خبرنگار شبكه آموزش سيما در طبس به بيان ديدگاههاي خود پرداختند و جواد زيبائيان، رئيس روابط عمومي فرمانداري و مشاور فرماندار طبس، در جمع بندي انتقادات و پيشنهادات خبرنگاران نكاتي را عنوان كرد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا